Hokus pokus, flytt fokus!

Knøttet i magen på dette bildet er 14 uker gammel, og her var jeg misfornøyd med kroppen min og hadde vært det i lang tid. Selv om jeg langt ifra jobbet hardt nok for å bli fornøyd heller! Det er ingen fasit på hvordan man skal se ut ut for å skulle kunne føle seg bra. Det er kun DU som bestemmer når du føler deg bra med deg selv, uansett hva vekten viser. KUN deg! 8 måneder senere og med mange ekstra kilo, ser jeg på dette bildet og river meg i håret over hvorfor jeg ikke var fornøyd! Ja, jeg hadde noen kilo ekstra enn hva jeg ønsket. Selv om jeg var fornøyd med noe, fokuserte jeg KUN på det jeg mislikte. Jeg er utrolig takknemlig og lykkelig for å ha en frisk liten jente i magen, og bryr meg lite om hvor mange kilo som har fulgt med. MEN det har fått meg til å innse hvor harde og kritiske vi damer er med oss selv og vår egen kropp. Dette året skal jeg jobbe med å sette mer pris på det jeg er fornøyd med, enn å fokusere på hva jeg er misfornøyd med! Jeg oppfordrer alle jenter som leser dette til å gjøre det samme 🙆 Hva med å gjøre det til et nyttårsforsett å legge mer fokus på de tingene på deg selv du liker istedefor det du misliker? Tror de fleste damer og jenter burde bli mye flinkere til dette ❤️ lær deg og elsk det du liker ved deg selv! #elskdetduliker #loveyourbody#becomfortableinyourskin

Nei, dette er ikke noe hokus pokus! Spesielt ikke for oss damer. Det er noe du må jobbe med. Hver dag! Men hold fokus på det positive, og legg de negative tankene vekk så godt du klarer. Det er ofte oss selv som er vår verste kritiker og bodyshamer, fordi det er oss selv som lar oss påvirke av media om hva som er “idealkroppen”. Vær fornøyd med deg selv, og ikke la andre mennesker definere din kropp og om den er bra nok. Den sjela du har er plassert i denne kroppen av en grunn. Vær takknemlig og lær deg å elske det du liker ved deg selv!

Det som ER hokus pokus er hvor stor positiv forandring det vil bli og hvor mye bedre du vil føle deg av å være snillere med deg selv og din egen kropp ☀ 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg