Et etterlengtet innlegg – mitt første!

Jeg har lenge tenkt på å starte en blogg, men har rett og slett vært redd. Den konstante følelsen av å ikke gjøre ting bra nok eller være bra nok har vært der altfor store deler av livet. Men nå er det søren meg på tide å sette i gang. For vi lever kun ett liv, uansett hvor klisje det er, så er det sant. Og om vi ikke bruker dette livet på å gjøre noe av det vi ønsker og brenner for, så stagnerer vi og vi slutter å utvikle oss.

Jeg kan kort og greit fortelle litt om meg selv og hva denne bloggen kommer til å være om. Jeg er en person som er veldig rastløs og sitter inne med mye kreative ideer. Klær, interiør, skjønnhet og ting som man kan gjøre og lage helt selv. Du trenger ikke  bruke flere hundre- og tusenlapper på å fornye hjemmet ditt, garderoben din eller kanskje tilogmed deg selv. Personlig ELSKER jeg gjenbruk og vintage. Det beste med dette er at du får ting som er unike, sjeldne, billig og gratis. Jeg liker ikke å ha det samme som alle andre har og digger orginale ting! Både i interiør og klær. Som fretex sier; den som leter skal finne! Og her skal jeg komme med gode tips og inspirasjon til hvordan du enkelt kan gjøre dette. Jeg fant i mange år trøst i å shoppe, men det var en veldig kortvarig trøst som senere ikke skapte noe annet enn et altfor fullt klesskap med klær med prislappen på som aldri ble brukt. Den tid er heldigvis over, og jeg har funnet en annen måte å finne trøst på. Kreativiteten min. Skal ikke nekte for at det shoppes litt fortsatt, men på en mye sunnere og smartere måte.

Etter mange år med opp og nedturer med depresjon, innser man etterhvert at livet er for kort til å være redd for å feile. For feiler vi ikke, lærer vi ikke. Jeg vil dele tanker, tips, meninger og erfaringer om dette samtidig som jeg håper å inspirere andre til å finne gleden i de små tingene. De tingene som gir DEG glede og energi. For i vårt samfunn er det mye press om å være bra nok,pen nok,smart nok,flink nok og alt annet som kan bli med å lage støy for den du selv ønsker å være. Jeg skal ikke lyve og si at jeg ikke selv påvirkes av alt slike ting i media, men jeg jobber med meg selv og prøver nå først og fremst å gjøre EN av de tingene jeg lenge har TENKT på. For hvor langt kommer vi med å tenke på alt vi skulle ønske vi kunne gjort? Det blir en evigvarende spiral ned i vår egen forskyldte ulykkelighet og at vi føler at vi ikke strekker til, fordi vi selv stopper opp før vi i det hele tatt har turt og prøve og feile. Men også kanskje lykkes!

Dette ble mye dypere enn jeg hadde tenkt, men vel. Jeg er også veldig glad i å skrive, noe som noen av innleggende sikkert vil bære preg av til tider! I en kreativ sjel bor det mye usagt og uskrevet, og et sted må man starte. Jeg starter her, og kanskje jeg hjelper noen andre som leser dette og ønsker å ha noen som beskriver akkurat følelsen av det å rett og slett ikke vite hvor man skal starte, hvordan du skal starte eller hva du skal starte med. Start med deg selv. Hva hindrer deg i dag i å gjøre det du vil og kan du endre på det? Våre tanker er usynlig for alle andre, men for deg selv er tankene det mektigste du har. Både på godt og vondt. Og av egen erfaring er de vonde tankene de absolutt din aller største fiende her i verden, og er alene en faktor for at du ikke kommer i gang med noe som gjør deg glad. Først og fremst gjør jeg dette for meg selv, men om noen finner det jeg skriver verdt å lese så er jo det et stort pluss! 

Så ha en fin dag i solen! Gå og finn ut hva som gjør deg glad og gjør akkurat det i dag! Det trenger ikke engang være en stor ting. 

God høstferie!

         

“To live a creative life we must lose our fear of being wrong” – Joseph Chilton Pearce

 

                                                   

2 kommentarer
    1. Du er en person som ingen kan sammenligne seg med! Du er en inspirasjonskilde! Du er flink, rå og ekstremt god på å være kreativ og benytter deg av de mulighetene du har😍
      Jeg er verdens stolteste bestevenninne❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg