Gi og ta heter det. Men i hvilken form?

Har du noengang tenkt på hva som vil stå på din egen gravstøtte når du blir borte? Det gjør jeg. Kirkegårder bringer alltid med seg litt dystre og sentimentale tanker hos meg. Derfor har jeg begynt å bruke tiden min kun med de jeg vil bruke tiden mellom datoene på gravstøtten min, og sluttet å dvele ved alt annet. De som er der i det gode og det onde. Ikke bare i oppturer og medgang. For det finnes nok av mennesker som kun ønsker å ha deg i livet sitt fordi du er en eller annen form for ressurs for de, enten det er til hjelp eller til egen vinning. Det høres kanskje sykt ut, men vi vet alle at det er sant, uansett hvor mye vi ønsker at det ikke er tilfellet. Noen ønsker ikke å ha deg for deg, men for hva du kan bidra med. De viktige menneskene? Det er de menneskene som tar deg for akkurat den du er og vil ha deg i livet sitt bare fordi de ønsker det. Ikke fordi de trenger deg til noe. De andre bør du om nødvendig kutte ut, eller hvertfall kutte ned. Kutt ned tiden med de, og finn mer tid til de menneskene og tingene som mater deg med alle de gode følelsene. Du finner ut at du selv gir akkurat like mye som du ønsker å gi av deg selv til de som faktisk ønsker å motta. For det er nemlig ikke slik at alle ønsker å motta det du ønsker å gi. Selv om det er av det gode. Og det- det er helt greit! Fordi den tiden du bruker på de som virkelig betyr noe overgår alt annet 🖤

Ikke gi det du har av deg selv på de som ikke setter pris på det eller fortjener det. Bruk istedet mer av deg selv til det som faktisk gir deg noe tilbake. Jeg snakker ikke da om ting, tjenester eller tid – men om følelser. De følelsene du sitter igjen med etter å ha lagt feil fokus og de følelsene du sitter igjen med når du endelig legger riktig fokus, fører med seg to veldig forskjellige følelser OG tanker. Du vil fort merke at den kjærligheten og tiden du har lagt på feil plass tok med seg en liten viktig del av deg også. En del du sårbart kjenner på i underbevisstheten.

Det høres ofte veldig drastisk og dramatisk ut å kutte ut mennesker fra livet ditt, men jeg kan fortelle deg at for at du skal være et lykkelig menneske er du nødt for å tenke på hva som bidrar til den lykken. Vi er faktisk alle sammen ansvarlig for vår egen lykke. Derfor må vi selv være ansvarlig for de som påvirker den også. Mennesker trenger mennesker. Men om det blir på feil grunnlag, påvirker det lykken til hvertfall den parten som føler seg uviktig for annet enn tjenester. Tiden og følelsene du legger i riktig mennesker og prioriteringer vil gi deg mye mer tilbake og vil endelig gi deg mer av noe også. For det handler ikke om egoisme, det handler om egenkjærlighet 🖤

GOD MANDAG ❤️

1 kommentar
    1. Nydelig skrevet og noe jeg aldri hadde tenkt på før jeg leste dette.Så sant så sant.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg