Jeg skal bygge en mur

Jeg skal bygge en mur og aldri stille ryggen til. Jeg skal klatre uten stige, slik som hen vil. Hver eneste murkloss skal være min trapp. Annenhver kloss kan være av papp. Jeg skal falle noen ganger halvveis til topp. Jeg skal fortsette å klatre til hen sier stopp. Jeg skal male hver eneste ene kloss. Noen med farger, noen sort, noen hvite som en perleport. Jeg vil klatre på alle jeg klarer å finne. Hver eneste en skal pusses og skinne. Der solen treffer skal jeg sole meg rik, der månen lyser skal jeg godta det slik. Klosser plassert som et kaos for øyet, men sannheten er at det er bygget så nøye. Muren skal stå, den skal ikke rives. Som bevis på et liv ingen ord kan beskrives. Ord blir usynlige tråder i vinden. De blåser avsted uten feste og mål. Mens følelser samtidig blir kastet på bål. Klosser av farger, i sort og med sår, skal jeg klatre dem slitne år etter år. Når muren er bestiget og jeg har nådd toppen, skal jeg kjenne på mestring i hodet og kroppen. For muren er min evige lære om livet. Læren om alt som kan dukke opp fra sivet. Muren er mitt liv fyllt med farger og hull. Jeg skal stelle meg mot den med farger av kull. Tegne hver kloss med kullet jeg har. Jeg skal ikke viske bort noe som var. Det gode, det vonde som utgjør min mur. Et kunstverk malt av min livslange tur. Fortid og fremtid er da og nå. Men akkurat her skal jeg være og stå. Stå med ryggen mot muren og klatre om jeg må. Aldri gi opp selv om dagen er blå. Jeg skal over muren når tiden er kommet. Jeg skal bygge en mur slik jeg ønsker den selv. Min mur er av farger, i sort og med sår. Slik innsiden min er her nå hvor jeg står. Om veien blir kort, lang eller brå. Skal jeg aldri tvilen komme om hvilken vei jeg skal gå. For muren står støtt med skavanker og skjønnhet. Den bygges med slitne hender. Med hjerte av stål. Den skal klatres, farges og bestiges en gang. Jeg skal bygge en mur som skal være min sang. Jeg skal bygge en mur med følelser og sinne. Jeg skal bygge en mur bare jeg kan finne. Muren står støtt og skal aldri rives. Jeg skal bygge en mur som skal være mitt liv. Av minner, med penn, av kull og med driv. – JBS

Ha en fantastisk søndag ❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg