Produkttips fra en ikkesponset ærlig blogger – mine must haves

Dette innlegget er noe helt annet enn jeg som regel skriver om. Bloggen min skulle i utgangspunktet handle om gjenbruk og måter å spare penger på, med litt tanker rundt andre ting. Men ettersom det har blitt mange innlegg om psykisk helse og tunge temaer tenkte jeg i en tung tid både for meg selv og sikkert andre der ute legge ut et litt annet innlegg fordi det er perfekt med tanke på årstid og selvfølelse, samtidig som vi alle burde holde oss hjemme!

Har du ikke “thigh gap”? Sliter du med følelsen av å være gjennomsiktig og ikke matche den lyseste foundationen på vinteren? Ikke råd til å gå til hudpleier? 

I mange år har jeg sliti med huden min, selv om jeg har fagbrev som hudpleier, har det tatt meg nesten 10 år å finne noen favoritter som funker på en VELDIG vanskelig hud. Da prøver du både rimelige og dyrere produkter for å finne det som funker. Med en hud som lett får utbrudd ved dårligere kosthold, kaldt vær eller stress, vet jeg veldig godt hva det gjør med selvbildet og selvfølelse når du stadig ser deg i speilet og er misfornøyd med det du ser. Fordi det handler faktisk ikke bare om uren hud, men om hvordan du føler deg med deg selv fra utsiden og inn, som innsiden og ut. Spesielt når det kommer til huden. Noen lever med akne, mens andre blir frustrert over EN kvise i panna. Dette er en av de tingene vi ofte tar for gitt, nemlig en sunn og fornøyd hud. Ikke alle er så heldige! Det er heller ikke alle som har råd til dyre luksusprodukter, spesielt ikke for å teste hva som funker. Så siden jeg allerede har gjort den delen, vil jeg dele det med dere!

Nylig kjøpte jeg rens på Normal fordi jeg tenkte å gi noen nye billigprodukter en sjanse. Og jeg merket allerede første dagen at jeg ELSKET de! Så til alle dere som sliter med vanskelig hud slik som meg selv;

Tørr på nesa og flasser om jeg ikke skrubber huden annenhver dag. Sorte prikker som aldri forsvinner uansett hvor mange timer jeg står og klemmer de ut. Blank i T- sonen samtidig som jeg peller av løsnede hudflak på nesa. Ingen foundation vil sitte på huden uten å legge seg som et lag utenpå, og du kan egentlig bare ta et papir å tørke vekk alt uten behov for sminkefjerner fordi sminken ikke sitter godt nok. Blank på sommeren, og tørr men fet på vinteren. Foundation som matter ned får deg til å se ut som du allerede har en fot i grava, mens andre som skal gi glød gir deg uttrykket av at du forvekslet settingsprayen med olivenolje rett dør du gikk ut døra. Kjenner du deg igjen? Isåfall, les videre.

Selv har jeg rocacea og sliter med betennelseslignende kviser hvis matinntaket mitt er slurvete og usunt. Den største synderen for irritert hud for meg var melk. Dette drikker jeg ikke lenger, og det utgjør MYE for at mine akne og kviseutbrudd ikke lenger er så problematiske. Jeg vet hvordan det er å være frustrert, deprimert, sint og lei av å slite med huden. Spesielt når stress er en av årsakene og du blir påminnet stressnivået ditt i speilet hver dag. Så her kommer mine tips til de som måtte trenge det:

1. Drikker du melk? Slutt! Tro det eller ei, det er ikke bra for kroppen eller huden din.

2. Stress ned! Ingenting i livet er verdt det stresset du påfører kroppen. Du vil vel leve lenge?

3. Kutt ned sukker, spis sunt og drikk vann! Jeg merker stor forskjell når jeg har drukket nok eller for lite vann både på glød og tørrhet!

Mine favorittprodukter er produkter jeg virkelig kan sverge til, da jeg har prøvd mye som absolutt ikke funker. Disse er de jeg har kommet frem til foreløpig og kan gå gode for og som jeg går til innkjøp av når de er tomme fordi de er mine must haves i skapet.

Noen av produktene jeg bruker er langt fra budsjettpriser, men husk at dyrere produkter er drøyere i bruk og vil være budsjettvennlige i forhold til sjeldent innkjøp. Billige produkter er ikke alltid så billig dersom du må kjøpe det jevnlig. Min dyreste krem har jeg i minst 2,5 – 3 måneder før jeg kjøper ny 😊 Dette vil jeg at du skal ha i bakhodet.

RENS

– IVY AIA var nye produkter for meg, og jeg absolutt ELSKER DISSE! Moussen inneholder Niacinamide, de er uten parfyme og er veganske. Disse kjøpte jeg på Normal og kostet under 150,- samlet. En annen ting jeg er veldig opptatt av er å ikke bruke pleieprodukter eller rens som inneholder parfyme. Huden din trenger næring, ikke godlukt. Sprayer du parfyme i ansiktet? Nei. Så hvorfor smøre huden med det. Da snakker jeg såklart i hovedsak om i ansiktet!

-Priori peelingen er jeg helt avhengig av å ha. Ettersom jeg har rocacea og såkalt grov hud i ansiktet med store porer må jeg faktisk peele huden annenhver dag. Denne er utrolig god med fine korn som er mild for huden. Drøy i bruk, og jeg har 1 tube i 6 mnd!!

STORE PORER? 

Disse padsene inneholder sterke syrer, og dette merkes på huden når den brukes. Den minsker porene og er utrolig god for de som sliter med blank T-sone. Denne boksen har jeg i evig tid da jeg ofte klipper 1 pads i 4 deler. En aboslutt must have!

MASKE

Jeg har flere masker som jeg liker godt, men hvis vi skal sammenligne pris og resultat, er disse absolutt på topplista mi over rimelige ansiktsmasker som gjør jobben sin! Disse får du kjøpt på normal i engangsposer eller tuber. Finnes i mange forskjellige typer for ulike behov. For huden har som oss forskjellige behov til forskjellige tider. Om jeg skal anbefale deg å ha en maske i skapet, er det en pleiende maske som gir fukt og næring til huden.

ANSIKTSKREM

– NIACTIL advanced pro er mitt absolutt dyreste produkt, men også det ALLER viktigste. Dagkremen din skal være pleiende og dekke din hud sitt behov, samt være grunnlaget for sminken din gjennom dagen. Dette er den eneste kremen som funker for meg. Det vil si at den bærer huden min uten å klusse til sminken min som andre kremer tidligere har gjort. Den funker for ALLE hudtyper, kan brukes alene eller som serum og er en 24 timers krem- som betyr at du kan bruke den som nattkrem også.

– Clinique moisture surge overnight mask gir meg god fukt gjennom natten, og jeg føler jeg våkner med litt glød. Selv om jeg fortsatt er på jakten etter den perfekte nattkremen, er denne foreløpig først på lista over en god fuktighetsgivende nattkrem.

– Mario Badescu drying lotion er Kylie Jenners favoritt, og for en som er på evig jakt etter den perfekte hudpleierutine måtte jeg prøve den. Den har blitt værende de 5 siste årene, og av god grunn. Dypp en q-tips i bunnen uten å riste flasken, putt på de kompisene som ikke er invitert på festen. Da snakker jeg selvsagt om ubudne røde kviser i ansiktet. Våkn opp med minsket eller forvunnet kvise. Jepp, den FUNKER!

SELVBRUNING

Lei av å være gjennomsiktig eller ikke matche med concealeren du ellers bruker som highlighter? Jepp, vinter is kåming sier jeg bare, og det betyr ikke solkysset hud og fresh farge. Denne koster faktisk ikke mer enn den er verdt, fordi den funker utrolig bra for en vanskelig hud. Du blir brunere, enkel å bruke og den tørker ikke ut huden. Denne forblir min absolutte favoritt, og jeg har akkurat kjøpt ny da den andre var tom. Det hjelper å føle seg bittelitt freshere i denne årstiden. I NEED THIS! Fås på Vita.

SMINKE

– Exuviance multi-function concealer. No words needed. Den smelter inn i huden og blir der hele dagen. Jeg brukte denne sammen med bareMinerals foundation på min bryllupsdag og jeg fikset ikke på sminken en eneste gang i løpet av dagen. Dvs på nesten 17 timer. Trenger jeg å si mer? Og ja. Den er bra for huden din!

– RIO SUNSET glow oil. Hvem skulle tru at nokon skulle bu i denne hver gang jeg sminker meg? Den gjør virkelig underverker under sminken og gir deg en så utrolig fresh glød. Jeg er frelst, fresh og fucking fab når jeg bruker denne. Fakta altså.

– Max factor. Din gamle ørn. Jepp, dette er det eneste kompaktpudderet og foundation jeg kan bruke over lengre tid uten at huden velger å spy den ut. Uttrykket spy i virkelig betydning fordi huden min støter ut mange foundation. Noen funker en liten periode, mens andre velger å gå av toget før vi har kommet oss ut av døra, typ. Denne holder seg på.

Er du som meg og “” “mangler””” thigh gap? 

Dette personlige rådet gir jeg fordi det FUNKER SOM F! Jeg har ikke kikkehull mellom beina, så lårene gnisser og det blir klamt skal jeg si deg. Ja, om du kjenner til det sjæl så vet du hva jeg snakker om. Men etter jeg begynte å bruke deo på innsiden av lårene, har jeg endelig funnet noe som redder det problemet. For jakten etter kikkehull mellom beina har aldri vært på min to do- liste og never will be. Denne tørrstiften, altså. PRØV! Jeg LOVER at det funker 🙏

Så. Jeg er ingen influencer med spons av diverse produkter, men kjenner frustrasjonen rundt å enten være halvfornøyd med tingene du bruker eller aldri finne det du ønsker. Det er vanskelig- ikke bare fordi vi hjernevaskes av reklame av halvræva ting som ikke kan holde det de lover eller som er bra for oss ELLER huden vår. Mitt ene tips er til slutt å IKKE PRØV NOE NYTT OM DU HAR FUNNET NOE SOM FUNKER! Ikke la deg påvirke av reklamer, selgere eller fristelser fordi innpakkingen er lekker i fargen eller dufter rent og godt. Det er faktisk ikke alltid det er så flott som det ser ut. Hold deg til de tingene du vet funker for deg! Det er så mye lettere å fokusere mindre på utseendet hvis du slutter å fokusere på stadig nye skjønnhetsprodukter og aldri bli fornøyd. Det gjør faktisk mer med deg enn du tror. Tro meg.

Jeg har fortsatt ikke funnet en øyekrem som jeg kjenner effekt av. Har du kanskje noen tips? Setter isåfall pris på en tipskommentar 🙏

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg