Speil, speil på veggen der. Hvem bestemmer hva skjønnhet er?

Etter å ha jobbet i klesbutikk i mange år er det en ting jeg ser altfor ofte; hvor slemme vi kvinner er mot oss selv. Jeg opplever stadig de som prøver klær og kommer ut av prøverommet med et misfornøyd ansikt og sier NEI, den var ikkeno fin på meg! Cellulittene mine synes i denne buksa, magen min buler der den ikke skal, så jeg tjukk ut i denne toppen? Men det verste med alt dette er? Jeg møter kanskje 1 av 10 som står i speilet og påpeker det de faktisk er fornøyd med! Men det verste med dette er at selv om jeg ikke ser de tingene de selv ser, er det akkurat slik jeg selv står foran speilet. Jeg bodyshamer meg selv. Hver dag. Hvorfor? Hvorfor har vi kvinner blitt slik mot oss selv? Hvorfor er det slik at hvis vi ikke har flat mage, sprettrumpe og veltrente armer eller bein så er vi ikke fornøyd med oss selv? Hvorfor?

“Svaret er tragisk. Svaret er at desto lenger vi kommer i teknologien, desto flere skritt tar vi tilbake i menneskelig atferd. Vi har nettroll, media, såkalte influencere som fremstår perfekte og man sammenligner seg med. Og her kommer utfordringen. Gi faen!”

Gi faen i hva andre gjør, ser ut eller mener om deg. Gi faen i å bli påvirket av hva mediasirkuset, reklamer og influencere velger å promotere. Fordi realiteten er at de velger mennesker som de mener er perfeksjon. Det betyr at det er mennesker som sitter og velger ut andre mennesker basert på utseendet, ikke for hvem de er, men for hvordan se ser ut.

Det som er lett å glemme i en overfladisk verden slik vi er blitt, er at mennesker ikke er gjenstander, dukker, sexobjekter, reklame, perfekte, like, utstillingsdukker eller langt ifra en fasit på noe som helst! Vi glemmer at vi er det vi kom hit for; HVEM vi er og ikke hvordan vi ser ut. At vi er ment til å være forskjellige!

Så igjen. Det finnes ingen fasit på menneskekroppen eller skjønnhet. Skjønnhetskonkurranser har jeg aldri forstått meg på. Av alle milliarder i verden, skal EN person bli kronet til “verdens vakreste”. Hva er meningen og hva er poenget? Overfladisk er et negativt ladet ord, og av en grunn. Det tar kun for seg overflaten, og ikke det som FAKTISK har noen betydning.

“Ville du spist kaka som så perfekt ut, men smakte dritt? Eller ville du spist kaka som hadde sine skjønnhetsmangler, men smakte utsøkt? Det koster mer enn det smaker, er det et uttrykk som heter. Og slik er det i denne digitale verden. Du betaler en pris som ikke er verdt smaken eller prisen. Smaken av dårlig selvbilde og dårlig selvtillit med et dryss av for hard selvkritikk. Råtten kake”

Jeg vil heller spise kaka som ingen vil ha for hvordan den ser ut, jeg vil ikke betale for noe jeg taper på og jeg vil aller helst at et speil skal være et speil. Et speil skal vise hvem jeg er, ikke hva jeg ikke er. Hva jeg har, ikke hva jeg mangler. Hva jeg ønsker å se og ser, og ikke hva DE vil at jeg skal se. Spis den kaka, kvinner! Den smaker så utrolig mye bedre, og koster deg ingenting! For smaken av å gi faen smaker så utrolig godt!

Prøv å stå foran speilet og fokuser på det du liker med deg selv, fremfor å finne feil. Slutt å følge absolutt alt som gir deg en liten følelse av mindreverdighet og slutt å tro at du må forandre kroppen din fordi andre mener noe om den. Gjør det du selv ønsker for DEG og gjør så godt du kan for å skille dine egne ønsker fra DERES ønsker!

Tingene du gjør for deg selv er med på å hjelpe deg med å få opp selvfølelse, selvbilde og selvtillit. Mine aller beste råd til å starte den reisen er å gjøre det du trenger for deg selv. Enten det er trening, en hobby eller skjønnhetsrutiner. Og en ting jeg har gjort i lang tid er å kle meg i større klær for å skjule meg selv. Slutt med det! Du føler deg bare verre og større enn du er. Og en siste ting; om kroppen din fungerer skal du egentlig bare være dritfornøyd med det uten å finne noe feil ved den. For den gjør en forbanna bra jobb med å bære frem et nytt liv og bære deg!

HA EN STRÅLENDE UKE ALLE KVINNER ❤️ DERE ER FLOTTE, FLINKE OG FANTASTISKE!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg