Takk, Corona – du åpnet øynene mine!

De 3 siste ukene har jeg stått på og ryddet, kastet, donert, gitt bort, solgt, ryddet, ryddet og atter ryddet. De som vet at jeg har kvittet meg med masse ting spør meg om det samme: har dere SÅ mye ting? Svaret er nei, vi har ikke så mye ting. Men vi skal kvitte oss med alt vi ikke trenger. Vi skal legge om livsstilen til såkalt ‘slow living’ og bli minimalistiske! I lang tid har jeg irritert meg over at vi har masse ting som bare tar opp rot, støy, irritasjon, plass og ikke minst frustrasjon! Jeg har også startet en organiseringsblogg. Følg gjerne med på miniblogg.no/ordenipsyksakene. Der vil jeg skrive oppløftende, motiverende og inspirerende korte innlegg om rydding. Og kanskje etterhvert om denne livsstilen vi nå har valgt.

Dette livet som nå er blitt et evig press om å være god nok, prestere godt nok, ha det nyeste av trender både i klær og interiør har gjort at jeg klisje nok sagt har mistet meg selv i kaoset. Mistet meg selv i form av hvem jeg faktisk er og vil fokusere på. Hva jeg vil omringe meg med og hva jeg trives best med. Jeg har innsett at livet ikke handler om ting, eller trender. Det handler ikke om å ha de fineste og beste tingene som er i vinden. Det handler om hvem du er. Punktum. Og etter over et år med nedstenging av samfunnet, har jeg funnet ut at for at vi skal ha det bra med oss selv, må vi fokusere på det vi må for å ta vare på oss selv. Det betyr å ikke legge fokuset på alt eller alle andre rundt oss. Fokus mener jeg med å følge mennesker på instagram som påvirker deg i en negativ retning, påvirkes av hva som er “trendy” eller omringe deg med mennesker som gir deg en dårlig følelse. Mer om hvorfor jeg har valgt å legge om livsstilen skal jeg skrive mer om. Men nå må jeg fortsette her hjemme, fordi det er en lang prosess og jeg er snart i mål! Eneste jeg vil si er: Corona. Du tok nesten knekken på meg fordi du sparket meg mens jeg lå nede. Du tok ifra meg viljen til å få til, motivasjonen for gjøre og testet min allerede kronglete psyke. Men nå kan jeg endelig si; Takk Corona- du gjorde meg rik.

Jeg har gjemt meg bak interiørtrender som ikke er meg, latt meg påvirke av kroppspositive mennesker og i en verden av altfor mye meninger latt meg manipulere av “normen”.

Jeg tar tilbake kontrollen, trosser alle former for “normal” og velger slow living. Og for første gang noensinne har jeg endelig funnet meg selv, og gjort plass til alt av meg selv. Alle sider som er undertrykt av frykt.

Takk Corona, du åpnet øynene mine.

GOD HELG ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg