Tiden du ‘har’ er tiden du tar!

Småbarnslivet er hektisk. Uavhengig av om man har barna i barnehage eller ei. Tror det er veldig lett å falle ned i i dette hullet med å være ‘for sliten’ for å tenke på seg selv, som gjør at vi glemmer å fortsette å gjøre de små tingene for oss selv og sørger for at vi føler oss som oss selv også, og ikke “bare” en mamma. Og det som gjør det så fantastisk med å være mamma er at man tar multitasking til et annet nivå og blir en liten ekspert på det. Maske og hårfarge under treningsøkten mens lille sover 😴 I går valgte jeg dette. Imorgen velger jeg kanskje å duppe selv mens jeg har muligheten. Noen dager er hektiske. Men ikke hver eneste dag. Det handler ikke om å HA tid, det handler om å TA tiden du har til det du vil bruke den på. Så til alle dere som “ikke har tid til”. Du har tid til det du ønsker å ha tid til, så da står egentlig bare ordet prioritering igjen. Fordi vi har utdelt akkurat like mange timer i døgnet alle sammen. Og alle prioriteringene dine ‘har’ du tid til. Eller tar du tiden til det? Enten det er trening, venner, familie eller ting for deg selv. Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det akkurat slik dette med tid fungerer. Eller tar jeg feil? Ingen dager like, men det er heller ikke folk. Så bruk tiden din på det du ønsker, men uttrykket “har ikke tid til” kan for min del egentlig egentlig tolkes som “orker ikke ta meg tiden til” eller “vil ikke bruke tiden min på det”. Alle bruker tiden sin forskjellig, og det er slik det skal være. Men når det kommer til å ta seg tiden til det man virkelig vil finner man mirakuløst tiden til det. Stemmer ikke det? Og til alle fantastisk mødre der ute. Dere gjør en god jobb, men ikke glem dere selv. Dere er minst like viktige å ta vare på for å gjøre mammajobben enda bedre. Så ‘treat yourself’ uten dårlig samvittighet. For selv om å være mamma er det beste i hele verden, trenger man faktisk en liten pause fra det også noen ganger for å kunne være MEG uten å få dårlig samvittighet ❤️

“Taking care of myself doesn’t mean “me first”. It means “me, too” – L.R Knosts

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg